" Aslını inkar eden haramzade" bu söylem çok çeşitli renklere yola felsefeye inanca ve karaktere çekilebilir ve her nereye çekerseniz çekin sonuç hep aynı anlamı ifade eder, Kendi öz kimliğini BENLİĞİNİ atıp başkası olanlar için red ve inkar anlamı ile düşük düşkün kalitesiz,Vasat,absürd vb yorumlarını içerir.
Insanın toplumun en büyük düşmanı yine kendi zafiyeti yetersizliği ve hırsıdır. Hangi ideoloji de hangi dilde hangi inançta olursanız olun ama hiç kimsenin hiç bir inancın ideolojinin arka bahçesi olmayın.
Bu gün israil-Filistin gerçeği kendileri olamamalarında yatmaktadır, filistin ve bölgedeki( onlar )aynı inancı taşıyan ülkeler kendileri olabilselerdi ,1850li yıllardan başlayan kendini toprağını felsefesini satma yarışına-ki burada hirs ve en olmak enbüyük zaafiyet kendi insanını başkalarının torbası içine koyup krallık yapma güdüsü ile işbirliği içine girip o tarihten bu yana arsa tarla toprak satarak kendi içlerindeki şeytanlarını EGO-BENLİK lerini büyüterek süre gelen ölüm zulüm katliam ve yok olma ile karşı karşıya gelmeyeceklerdi.
Kişi Kürt ise Türk olamaz her ne kadar yaşadığı coğrafya Ingiliz Alman,Türk,Arap coğrafyası da olsa .. kürt kürt tür. Dili yaşam biçimi değişse bile..!
Ne zamanki içlerinde haini Celladina Aşık olanı peydahlandi işte o zaman ( Türk'ün kürdü) başkası olur ve Kendisi olmaktan imtina eder.
Bu örneklemeyi Türk ler,Araplar, Hıristiyanlar,Aleviler içinde yapabiliriz. Mesela Bir Alevi yi ele alalım.
Aleviyim diyorsun ,Tamam eyvallah Alevi olarak kabul ettik diyelim.
Peki Nasıl bir Alevi veya Alevi olduğunu nasıl anlamalıyız.
Sadece Anbe-Baba Aleviliği ile mi ,geçin bunları Hiç bir inanç,dil Dogmatik kazanılmaz yani doğar doğmaz olunmaz,doğunca sade ve bir bebek çocuk insan kimliksiz ırksız inançsız,
bulunduğun ilk etapta aile sonra çevre sonra okul iş ve gerçek yaşam sana kimliğini inancını kazandırır.
Nasıl bir Alevi , Tesettürlü, beş vakit namazında Hac 'ında, ümresinde, hadis ve havadislerinde, kuran'ı arapça dışında kendi dilinle okuyup aklınla düsturunla yorumladın mı, tevratı,incili, Avestayı okudunmu kıyas yaptın mi..?
Şia anlayışının Alevi olup olmadığını sorguladın mı, ( Ali yi sevmek Alevilik ise en büyük Alevi benim ) söyleminin içini dışını nasıl doldurmalı , peki doldurdun mu..?
yoksa bu kadarla yetinip tiyatro mu oynamalıyiz..?
Şii ritüeli ile Ali -Hüseyin seviciliginde ( tekile indirgeyerek tabiki ) neredeyiz, o zamanki yaşamin Alevi felsefesi ile örtüşmesi,benzerlik ayrılık tezatlarını irdeledin mi..?
4-5-6, 8,10 evlilik yaptın mi, muta nikahı kıydın mi..? Ne anlama geldiğini ana-bacı kadınları hangi merhaleye koyduğunu çözdün mü..?
eee cem-Sorgu-Dar- Ilim,irfan,Sorgulama,
Okuma,irdeleme AKLINI kullanma yok körü körüne biat " Dedem -Babam böyle söyledi yaşadı " diyerekten.
Tamam Deden baban kendi yaşadığı çağı gereği kaç kaynak kitap ansiklopedi araştırma okudu sorguladı mı .?
Yada biribirlerine anlattıkları kapalı toplum gereği efsane ve hikayelerden başka ne söyledi..?
Peki deden-Baban şimdi bu anda yaşıyor olsalardı bilgisayar uzay,sosyoloji ,
tarih,ilim,Sorgulama yapmayacak uçağa binmeyecek her söyleneni emme basma tulumba misali onaylayacak miydi..?
Ali-Hüseyin sevgisini evrene uzaya tüm canlılar uhdesinde hissetmek yaşatmak varken Sadece Kerbelada ki o anda hapis olmak ve GÜNÜMÜZDEKİ Alevi katliamlarında ( Sivas,Madimak,Maraş,Gazi mahallesi ve cem evi icindeki katliamlar gibi ) Gezi veya
Silopi,Şirnak,halepce-filistin-Azeri-
Ezidi-kürt katliamlarına sahipsiz kalmak ve suskun olup görmezden duymazdan gelmek nasıl bir Alevilik nasıl bir insanlık nasıl bir toplumsal hastalık..?
Bu yaklaşım ırk,din ekseninde kalıp benden olmayaninin cani cehenneme demek değilimdir.
O zaman senin-benim-bizim faşistlikten,Siyonistlikten dinci Şiacılıktan ne farkımız kaldı..?
İşte mesele burada başlıyor,Aleviyim demekle olunmuyor,sadece yansiman görüntün var ama aslın yok.
Çünkü..;
Sen o değilsin çünkü sen asıl değilsin çünkü sen Alevi-Kürt,Türk vb hiç biri değilsin sadece ve sadece sana biçilen kaftanı giyip sokaklarda boy gösteren mankensin,taklitçisin,
başkaları gibi yaşıyansın, ve daha sonra Celladina Aşık misali Şii -Caferi-Sunni-Hristiyan katolik-protestan veya Manheizm,Zerdüst hiç biri değilsin.
Aslında Sadece Alevi değilsin..! olamamışsın,
Ama yukarıda sayılanların HEPSİNDEN bölük pörçük toplamasın yani hepsi sensin.
Sadece Sen değilsin..!
Başkalarının kalemşörlügünü yada papaganlıgını yapmak yerine ( kendi kendime diyorum ) ne kadar kendim oluyorum, olabiliyorum, idrak ediyor sorguluyorum.
Akıl süzgecinden geçirip tarihin karanlığından günümüze mitolojilere Havadislere göre mi yoksa akla ilime bilime göre mi kendimiz olabiliyor ( muyuz ) uz diyebiliyormuyuz.?
yoksa Hikaye anlatılır gibi kahramanlık destanlarının arkasına mı sığınıyor ve kendi celladımızı ön plana çıkartıyoruz. ( Boynumuzu uzatıyoruz.)
Alevilik kürt'lük türk'lük arap lik değildir insan olabilmektir. Dilin kimligin seni ilgilendirir.
Aleviliği bu kadar basite indirgemek Faşistlik,Şıklık,Soyonistliktir.( Hedef için her yol mübah )
Alevi felsefesini yolunu yaşam kurallarını herhangi bir mit'e yamamaya çalışarak aslında onu kendi ellerimizle mi gömüyormuyuz..?
Aşkın sevginin bilimin aklın yerine hikayelere( mitolojik ) sığınarak kahramanlık destanları ile binlerce insanın ölümüne göz yumup ( Din ugruna binlerce küffarı katletmek ) OOHH çekmek ve Alevi olarak da Bütün insanlar kardeştir,Herkes kendi inancında dilinde özgürdür diyerek kendini kandiracaksin, veya Benim Kabem insan DIR. diyeceksin ama kaben olan insanın yani kutsalın katliamına ölümüne sessiz kalarak ortak olacaksın.
Bu ne demek.
Adama demezler mi ( bu ne perhiz ne lahana turşusu )..
Bu kadar yaklaşım yorum ve bakış açısında elbette yanlış veya fevri kişisel düşünce ve davranislarim ( IZ) olacaktır.
Ama biz yanlış da olsak eksikte olsak kendimiz olabilmek ve kendimiz olarak hiç bir ırkın dilin dinin veya mitolojinin temsilcisi bekçisi arka bahçesi olmadan öz benliğimizi bulur ona göre davranırsak, ALEVİLERİN krala ihtiyaçlarının olmayacağı ni anlar ve kabul ederiz.
Çünkü.;
Kendilerinin Maraba olmadıkları, En kutsallarının ve okunması gereken en kutsal kitabın insan olduğunu unutmaz ve bu şiarla hareket ederse birilerinin Osmana diğerlerinin Ali ye başka birilerinin Iran şii veya Azerbeycan caferisi dayatmasına lüzum kalmaz.
Bu dayatmalardan kurtularak öz OLUNUR birlik OLUNUR ve İNSAN OLUNUR....
Aşk ile...