BASINA VE KAMUOYUNA
Pire Piran mede derde giran
Eşk u Revan Xêrê Meydan
Ya Heq Can Li Meydane
Pir Li Diwane, Mansur Li Dare
İkrara İsmayile, Himeta Pir u Mürşidane….
Hakk Meydandadır. Yol bilene Hakk meydandadır. Meydan Hakk’ın Hakk edileceği rızalık meydanıdır. İkrarlı Yol evlatlarının dirilme, görülme, gördüğünü birleme makamıdır. Düzgün Baba kadim Çille makamımız olduğu gibi, tarihimizin dirilme makamıdır da. Bu meydanda Hakkını Hakk etmek Yolda rızalı birliktelik sağlamak için, dara durulacak kutsalımızdır. Eksik cümlemizin, cümleyi meydanda gören Hakktır. Hakk’ı bilmeyene küllü mekan nursuzdur. Yol ikrarlık ve rızalık yoludur.
Değerli canlar;
Düzgün Baba Cemevi’inde Hasret canımızın peykeri, gerekli rızalık kanalları oluşmadığı için. Muhafazaya alınmıştır. Ocaklarımız, Talipler, Kurumlarımız olarak, toplumsal rızalığı Yolumuzun düsturları ile meydanda birlemek sorumluluğumuzdur. İlk açıklamamızda da Yol düsturu ve dili dışında yaklaşımlar konusunda duyarlı olunması gerektiğini niyaz etmiştik. Fakat; ilk andan itibaren, inancımızın ahlaki, politik değerlerine uymayan. Edep – Erkan sınırlarını aşan yaklaşımlarla karşı karşıya kaldık. Dersim Ocaklarımızın yaklaşımını geri, aşiretçi, feodal, bağnaz, İşid kafalı diye tanımlayan. Kurumlarımızın inanç düsturlu duruşunu İslamcılık, Şiilik olarak yaftalayan. Hakikatten yoksun Pirsiz ve nursuz açıklamalarla linç kampanyası yürütüldü. Linç ettikleri kurumlar kimler?Düzgün Baba Cemevi ve Demokratik Alevi Dernekleri. Bizler sürecin rızalık esaslı çözülmesi için gerekli tüm gayretleri gösterdik ve göstermeye devam edeceğiz. Muhatap olarak Dersim coğrafyasında ocaklarımızdır.Pirlerimiz anlarımızdır ve daha öncedende belirttiğimiz gibi Derrsim ocakları, pirleri, anaları ve dersim halkıdır. Bir Cem etrafında bir araya gelerek niyazlaşarak,hak meydanı kurarak Hasret Gültekin canımızı heykelini dersim de yakışacak bir yere dikilmesidir. Kurumların vereceği bir karar üzerinden olmamasıdır.
Fakat; Dersimi pazara çıkarmak isteyen, Reya Heq Alevi Halkları temsil ettiği fikri topluma dayatılan, Dersimi tam bir sulta altına alan temsiliyetler, Rêya Heq Alevi inancını bulundukları yerden tanımlayarak ikbal edinmek için basamak yapanlar, şimdi seçim sürecini gözönüne alarak, Dersimi pazara çıkaracak tüccar aklıyla değer bırakma niyetindeler. Bunu da Hasret canın peykeri üzerinden düşünmekteler. Hal ortadayken nafile bir çabadır, akil olanların bu süreci görmesi temennimizdir.
İkrarlı olduğumuz Pir Sultan Abdal Dernekleri duygulamaları ile derdest eden ve kurumsal sorumluluktan uzak bir akıl ile Düzgün Baba Cemevi yönetimine yönelik düşünceleriyle yanılgıdır. Dersimdeki doğanın talanına Munzur gözelerine, Halvori mekanına, Mazgirt’in Peri beldesindeki ve ziyaretlere yapılan talana ses çıkarmayanlar. Yine Düzgün Baba’ya yapılan 3 Hilal saldırısına ses çıkarmadılar. Nazimiye’deki yol çalışması adı altında maden ocaklarının yolunu açan zihniyete ses çıkarmadılar. Ayrıca ikrar verdiğimiz ve bilgi paylaşımında bulunduğumuz AABK de bu süreçlerin hiçbirisine ses çıkarmazken yönetici ve tabanının %80-90’nı Kürt Alevilerden oluşurken, anadil ile ilgili hiçbir çalışma yapmazken. Kürt Alevilerin dünya ile ilişkisinde hiç yer vermezken. Erkannamelerine tek kelime Kurmanci ve Kırmancki gulbang koymazken. Bugün ilk fırsatta gerekli bilgi verilmesine rağmen Yol dilinden uzak bir açıklama yapmaları da halen Kürt Alevi damarı ile hesaplaştıklarının açık göstergesidir.
Reya Heq Alevi Ocaklarını topyekün Hacı Bektaş’a bağlayıp Türk – İslam aklının Yapay Sol versiyonunu Alevilere dayatan akıllar, bir daha düşünsün. Reya Heq Ocakları binyılların birikimini taşırlar. Dersim Reya Heq Ocaklarının Nişangesidir. Düzgün Baba Cemevine saldırarak itibarsızlaştırmaya çalışıyorsanız bu nafile. Kürt Alevi dendiğinde 100 metre uzağa kaçan, feodal, gerici diyen. Daha bir gulbangını Kirmancki ya da Kurmanci vermeyenler. Kürtlüğüyle yüzleşmekten korkup sosyal demokratlığa sığınanlar, Aleviliği ile yüzleşmekten korkup sosyalizme sığınanlar. Bize önerdiğiniz nedir biliyoruz. Kalan geleneğinizi, Ocaklarınızı, Pirlerinizi, Rayberlerinizi unutun Hacı Bektaş’da birleşin. Hacı Bektaş nereye sığındı bilmeden. Birlikte neye ikrar verdik bilmeden, inkarınızdır bize önerdiğiniz.
Antalya Bozdoğanlar, Tahtacılar, Karamanlar, Toroslar, Hubyarlar dağı, taşı kutsal bilenler, neden birliğiz biliyor musunuz. Baba İshak’tan beri hesaplıdırlar. Selçuklu ile, Osmanoğlu ile daha hesap kapanmadı. Çoluk, çocuk kırdı Osmanoğlu her varlığına el koydu. O dağlar neden mesken kılındı sanıyorsunuz. Neden kutsal bilir misin? Türkmen’le kadim dostluğumuzun nişanıdırlar. Düzgün Baba’ya laf edenler bunu da aklının bir kenarında tutsun. Reya Heq toplumları iradelerini dağlara nakşettiler. Her yapı yıkılıyor zamanın zamanın sabrı ile. Dağlar ise umudun, doğumun mekanı olarak ayaktadırlar
Sevgili Yeter Gültekin size boynumuz kıldan incedir. İradeniz tüm Madımak Şehit aileleri gibi başımız üzerinedir. Meramımızı anlatmamıza rağmen bizler için yaptığınız açıklama bizleri derinden üzmüştür. Şunu bilmeniz bizim için önemlidir. Bizler Reya Heq Aleviler artık sadece anmalarla ayakta kalmak istemiyruz. Kzılderililer gibi müzelik bir toplum olmak sitemiyoruz. Bize dayatılan katliamlardan beslenen akıllar, müzelik olun diyor. Sadece ibret öykünüz olsun diyorlar. Hayır biz iradeli ve ikrarlı bir toplumuz onbinlerce bu yolda şehit vermiş halklarız. Artık biz dünya ile paralel ilişki geliştirmek istiyoruz. Toplumsal ve inançsal modelimiz var. Artık sadece Kerbelaya ağlamak değil, külli hakikatin direnci ile dostlarımızla ayağa kalkmak istiyoruz. Tüm dergahlarımız, ziyaret makamlarımız parası olanın resimlerle, peykerlerle, betonlarla donattığı meknlar olmaktan çıkarmak istiyoruz. İnancın sembol ve sade, doğal halinde kalmasını istiyoruz. Birey, toplum ve doğa ile ikrarlı yaşamak istiyoruz. Bayramlarımızı unutmak istemiyoruz. Geleneklerimizi unutmak istemiyoruz. Dünyanın Christmis olarak kutladığı Gağan’ı dünya ile paylaşmak istiyoruz. Dünyanın 14 şubat sevgililer günü olarak kutladığı Xızır Ayımızı, aşkın ve zamanın ikrarı olarak dünya ile paylaşmak istiyoruz. Hıdrellezi, Heftemalı, Newroz’u tüm dünya ile kutlamak istiyoruz. Gençlerimizin ölüm üzerinden kutsanması değil, cenk ve kahramanlık hikayeleri ile irade ile dünyaya örnek olmalarını istiyoruz. İnancımızın barış dilini anlatmak istiyoruz. Doğa ve Barış ile direnerek. Gençlerimizin intihar etmesini istemiyoruz. İnançları ve kültürlerini inkar etmeden ve unutmadan yaşamalarını istiyoruz. Bahtınıza sığınıyoruz. Eksik anlaşılmayalım.
Düzgün Bawa Mekan-ı Hakktır. Düzgün Bawa meydanında Düzgün Baba Cemevi tüm yöneticileri, Demokratik Alevi Dernekleri tüm yöneticileri Pirleri ile birlikte. Yol yürüten Ağuçan, Kureyşan, Bawa Mansur, Dewreş Cemal, Sarı Saltık, Şıx Çoban Ocaklarımızın huzurunda meydana çağırıyoruz. Hakkımızı Hakk etmek istiyoruz. Bu meydan Pirsiz, nursuzların gireceği meydan değildir. İkrarı ağzına sakız etmişlerin de meydanı değildir. Toplumu kendi politik çıkarı için har vurup, harman savuranların da meydanı değildir. Hakk bilen, ikrar ve rıza bilenlerin meydanıdır. Ocaklarımızın huzurunda oluşacak rıza başımız üzerinedir. Rızalık esaslı tüm yaklaşımlara açık olduğumuz gibi, yolu tanımayan her yaklaşıma karşı da güçlü duruşumuz olacağından Hakk Yol evlatlarının hiçbir şüphesi olmasın. Bizi durmadan nehak iktidarlara jurnalleyenler de şunu bilsin Reya Heq evlatları ilk defa kelleyi koltuğa almadılar. Demokratik Alevi Dernekleri her yöneticisi bu ruh ve duygudadır. Seyit Rıza ikrarımız, Dersim nişangeleri, jiyar, diyarları şahidimizdir. Bu vakitten sonra Düzgün Baba ve Hasret Gültekin’i tartıştırmayacağız. Muhatap arayan Demokratik Alevi Dernekleri Genel Merkezi Dersimdedir. Kapımız da, bahtımızda açıktır.
Madımak Ziyaretgahımız, Hasret Canımız, Hakikat yolumuzdur.
Hakk Aynamız, Xızır Yardımcımızdır.