Alevilikte Kırklar Meclisi Mitolojisi ve Sırları

Alevilikte Kırklar Meclisi Mitolojisi ve Sırları

Mitolojik alevi izahinda „Kirklar meclisi“

ONLAR RAHMET DERYASINDA SIR IDILER
SU MAYALANDI
BIRI NACI IDI DIGERI NACIYE IDI
ONLAR ICIN YASAM HAKTIR
HAK SUDUR
SU DA SIRDIR…

Asagidaki izahlar alevilerin büyük sirri (damlanin icerisindeki gercek) isimli Yazar, Ünsal Öztürk’ün kitabindan alintilar ve gözlemlerimin birlestirilmesinin, özetlenmis halidir.

Aleviligin dört kapi ve kirk makamindaki asamalarinin mana anlaminda ayri ayri dili var.
„Kus dilidir bu ancak süleyman anlar“la kasdedilen söylem bunu ifade etmektedir.

Birinci kapi herkezin bildigi ve takiyye yapilan dinin anlasilir dili ve her kapinin kendi icerisinde de yine dört ayri dili . Kapilardan ilerledikce talibin gelisimine ve algilama durumuna göre yeni bilgiler yükleniyor ve bir önceki kapi daki bilgiler bosa cikiyor.
Sirri hakikat kapisina erisince talibin ögrendigi inanc bilgilerin tümü elekten eleniyor, gereksiz olanlar terk ediliyor. Talip artik kendisi egri ile dogruyu anliyor.Sonuc olarak da karsisina bilimin bütün dallari cikiyor. Antropoloji, Teoloji, Biyoloji, Astroloji, Hekimlik, Cerrahlik, Evren bilimi, Filozofi, Felsefe ve son basamagi tamamlayan talibe o nokta da su söz söyleniyor „Bilimle gidilmeyen yolun sonu karanliktir“

Bu zincirleme bilgi aktarimi Pir, mürsit, talip iliskisi ile gizli kapakli gelisiyor. Bugün bu zincirin halkalari koptu. Kendisinin yol önderi ve evladi resul oldugunu söyleyen bazi dedelerimiz, üstün vasiflarda bir kisi olduklarini iddea ediyorlar. Ve baskalarinin onlara hürmet göstermesini bekliyorlar.Sanki alevilik padisahlik ve buda babadan ogula devrediliyor.

kirklar meclisinin izahi icerisinde, islamin degerleri sakli bir izahla bir bir yok
edilirken, ayrica sifreli ve manali bir ikinci sakli izahla birlikte gercek kirklarin ne oldugu ortaya cikiyor. Hekim’lik, dogum ve hamilelik yani ana rahminde mayalanan cocugun durumu karsimiza cikarken, alevilerin soyunu nerelerde aranmasi gerektigi de ortaya cikiyor.

Kirklar meclisini cözemeyen aleviligi cözemez.. Oradaki sakli izahi mitolojik izahi cözemeyen, alevilik sudur budur diye kesin karar veremez. Hele hele insanin camurdan yaratildigini savunan inanaclarla hic bir baglantisi olamaz. Alevi islam hic olamaz.

Kirklar meclisi ve mirac bizlere nasil aktarildi ?

Islam kaynaklarina göre Mirac 610 yilinda gerceklesmistir.

Bizim izahimizdaki mirac ise söyle; peygamber miracin üst katlarinda aslan ile karsilasir ve allaha ulasabilmek icin yolunu kesen aslan’a hatemini (mühür veya yüzük arapcada peygamberlik mühürüdür) verir.. Yukari ciktiginda allah, peygambere doksan bin kelami ögretir. Bu kisi ali olarak ve parmaginda yüzükle, perde acilinca karsisina cikar.Peygamber söyle der;[dogdugunu görmeseydim allah olduguna inanirdim.].Asagiya inerken de bir kapidan sesler duyar, iceriye girmek ister. Icerden kimsin denilir. Allahin resulüyüm der. Cevap ise; bize resul lazim degil sen git kendi ümmetine resullük et . Ikinci seferde de ayni kimlikle alinmaz, ücüncüsünde fukarayim deyince kapi acilir.

1- Buraya kadar olan izahta karsimiza su cikiyor.

Muhammet Mustafa’nin Peygambelik mühürü elinden aliniyor, Doksan bin kelam kendisine tanrisal Ali tarafindan ögretiliyor. Kirklarin meclisine de peygamber(resul ) olarak alinmiyor.Resüllügü kabul görmüyor. Ali ondan üstün bir konumda ve tanri olarak karsimiza cikiyor.

Devam edelim;

Yer gösteriliyor gecip oturuyor. Icerideki kisilere, peygamber soruyor; siz kimsiniz, kimlerdensiniz, size kim derler? Bu soru cok önemli.

Kirklardan birisi de su cevabi veriyor, bize kirklar denir. kirkimiz birimiz , birimiz kirkimiz. Peygamber sayiyor, otuz dokuz kisi,bir kisi eksik. Cevap, salman disarida bize lokma getirmeye gitti deniliyor.Peygamber merakli yine soruyor, neden kirkiniz biriniz, biriniz kirkiniz oluyor onu anlayamadim..O sirada kirklarin basi olan Ali nester’i cikartiyor ve kolunu kesiyor. Burasi cok önemli, neden bicak, jilet veya herhangi bir kesici alet, kilic ,kama degil de ameliyat aleti olan nester, otuz dokuzundan kan akiyor bir damlada disardaki salmana ait olan kan pencereden veya catidan asagi damliyor. O damlayan kan da salmanin kani deniliyor, zaten o sirada salman da kolu sarili olarak elinde bir üzüm tanesi ile iceriye giriyor. Daha sonra peygambere bu lokmanin pay etme görevi veriliyor, ama pay edemiyor. Salman elinden alip eziyor, kirklarin birisinin dudagina degdirmesi ile kirki birden mest oluyor. Cünkü kirki bir, biri kirk, ayni anda hepsi hareket halinde bir bütün. Sonra, Üryan ,büryan semaha duruyorlar. Bu kelime de cok önemli, neden üryan ,büryan? Üryan büryan, ciplak, kiyafetsiz demektir. Semah esnasinda peygamberin sarigi yere düsüyor, sarik, kirk parcaya yirtilip bele kemer olarak baglaniyor.yani kemerbest olunuyor.

2- Simdi bu kirklar meclisindeki izahi biraz acalim.

Alevi islam dir diyen en atesli bütün kalemler su veya bu sekilde icerideki kirk kisiyi sayiyor. Bazilari ise 622-623 yillarinda dogan ve henüz miracin gerceklestigi tarih olan 610 yilinda dünyada olmayan Hasan ve Hüseyin’i de bu kirk kisiye dahil ediyor.Hatice’yi, Fatma’yi Ali’yi, Salman’i ve bir mukabil islamiyetin ilk yayilmasindaki peygamberin arkadaslari olan sahabeleri, silah arkadaslarini yani onun hergün görüstügü yakinlarinin hepsini sayiyorlar.

Istedikleri kadar kisi sayabilirler hic önemi yok.. Bu kisilerin icerisine Ömer, Osman, Ebu bekir her ne hikmetse dahil edilmiyor. Oysaki onlarda ilk sirada müslümanligi kabul edenlerdendir ve islam adina kelle koparanlar olduklarida herkes tarafindan bilinmektedir.

Aleviler icin en önemli bilinmesi gereken ilginc nokta

Peki peygamber iceriye alindiktan sonra, Neden siz kimlerdensiniz diye soruyor?

Karisi Hatice’yi, kizi Fatma’yi, damadi ve amcasinin oglu Ali’yi , torunlarini, silah arkadaslarini tanimiyormu?
Evet, tanimiyor.
Cünkü, icerideki „kirk’i bir , biri kirk“ olan kirklar baskalari peygamber onlari tanimiyor. Kirklarda peygamberi tanimiyor. Burada iyi düsünmek gerekiyor.

Bu birinci dildeki dilin kivrakligi ile rakibe atilan calimdir. yani mana yüklü üstü örtülü sakli bir izah var. Iste böyle sakli izahlarla bir anlatim kendisinden önceki baska bir anlatimi tek tek saf disi birakiyor.Müthis bir özel hafiye senaryosu ,kisi dogrularini ve yanlislarini kendisi ayiklayacak.

Muhammetin Peygamberligi elinden alindi.
Kirklar’inda bizim bildigimiz kirklar olan Ali, Salman, Hasan, Hüseyin vs. olmadigi ortaya cikti. Peygamber onlari tanimadigina gore onlar baskalari…

Cünkü peygamber onlari taniyamiyor.Bu kirklar baska kirklar.Tanidik asina cehreler degil….

Peki kim bu kirki bir, biri kirk olan kirklar?

Iste bu alevililerin var olus ile ilgili kirki kirk yararak kapali kapilar arkasina kilitledigi dogus sirri.

Canimiz melek canidir
Tenimiz selman tenidir
Ictigimiz aslan sütüdür
Icebilirsen gel beri

Ben has bahcenin gülüyüm
Ayn-i cem bülbülüyüm
Kirk kapinin kilidiyim
Acabilirsen gel beri..

(Pir Sultan Abdal)

Ana rahmindeki cocugun ilk kirk gün asamasindaki cenin gelisim süreci ile gelisen kirkinci güne kirklar denir.

Kirk gününü tamamlamayan cocugun cinsiyeti henüz ana rahminde belli olmamistir. Kirk birinci gün cinsiyeti belli oluyor. Ana rahmi ise cem demek, birlige ermek demek. Kadin erkek ayrimi yapilmadan cem den iceri giren her kisi bir can dir. Tek’dir. Rahim kapisida, hak kapisidir.

Ata belinden bir zaman anasina düstü gönül
Haktan bize nasip oldu hazineye düstü gönül
Anda beni can eyledi eti süngük han eyledi
Dört on günü diyecegiz degritmeye düstü gönül (YUNUS EMRE)

Ata belinden anasina düsüp kirk gün (dört on gün) sonra ilk insan olusmus.Yunus bunlari anlatiyor.Kirklari anlatiyor.

Sabr ile kainati viribidim bunlara
Kirk kisi bir gömlekten basin cikaran benim
O kirkindan birine nesteri caldim idi
Kirkindan kan akitip ibret gösteren benim.

Baska bir siiri

Dört kapidir kirk makam
Ücyüz altmis menzil var
Onu erene acilir
Velilik derecesi

Buradaki 360 (366 gün) olmasi gerekiyor.Ana rahmindeki cocugun ilk kirk gün de olusan kan damarlarinin sayisidir.
Sirri Hakikate eren ozanlarimizin cogu bu 366 rakamini deyis ve nefeslerinde islemistir.
Acip bakabilirsiniz sayisiz örnegi vardir.Hepsinde de su, irmak,cesme vb. gibi gecmektedir.

Cosma deli gönül cosma
Cosupta bendinden tasma
Ücyüz altmis alti cesme
Ser cesmenin gölü benim.

Pirsultan burada kirklarin olusan damarlarinin 366 damarini izah ederken ser cesmenin gölü ile de ana rahminde göbek bagina bagli olan kan birikimi(göl) olarak yani cocugun göbeginin bagli oldugu esi’ni anlatiyor.Bu es dogumdan sonra göbek bagi kesilmesiyle birbirinden ayrilir.

Göbek bagida cemlerde yasattigimiz kemerbest olma durumunun ritüel olarak izahidir. Cocugun ilk kirk gündeki ana rahmindeki durus sekli de bizim ayaklari mühürleyerek cem esnasinda öne dogru egik durus seklimizdir. Cem esnasinda kadin, erkek bir can olmamizda cocugun henüz ilk kirk gününde cinsiyetsiz olusudur. Nester’i vurunca kirkindan da kan akmasi demek, cocugun damarlarindan akan kanin kaynaginin tek vücut olmasi kanin ayni damarlardan akmasidir. Kirkinin aslinda bir kisi olamasinin tek can olmasinin izahidir.

Ve bu kirk kisi olarak anlatilan izahta peygamberden kan akmamasi digerlerinden akmasi, bizim soyumuzun peygamberin soyundan olamadiginin net izahidir.Peygamber kirk birinci kisidir. Haric de kaliyor.Kirklara dahil degil..

Üryan büryan semaha girmek de ana rahmindeki cocugun ciplak olarak dönüsümünü simgeler.

Aleviler kendilerini Naci ile Naciye’den gelmis sayarlar. O soy, Sit peygamberin soyu, Naci-Naciye güruhudur.

Güruhu Naci ye özümü kattim.
Insan sifatinda cok geldim gittim.
Bülbül olup firdevs baginda öttüm
Bir zaman gül icin dara düs oldum
(SITKI)

Alevi cemlerindeki süpürgeci duasi’indan bir alinti ;

Biz üc baciydik güruhu naciydik
kirklar meydaninda süpürgeciydik
Süpürgeci selman kör olsun mervan
Zuhur ede mehdi sahibi zeman
Kirklar cemindeki ezilen üzüm taneside babanin belinden ana rahmine düsen damladir.damla ile birlikte kirklarin olusumunun ilki baslamistir hamileligin ilk asamasidir.(cenin ilk alti haftasi) yani ilk 40 gün.

Bu isi de yine peygamber gerceklestiremez. Cünkü ona , hak kapisi hak degildir..

Kirklardan bir tanesi olan salman üzüm tanesini ezer, zaten disaridan iceriye elinde üzüm tanesi ile gelen de salman dir.
Bu durumda alevilerin arastirmasi gereken kisi salman dir. Salman kilit kisi dir.

Cemde, can erkek, canan kadin, cocuklari da coban demektir diyor Basköylü Hasan Efendi cocukla birlikte soy devam edecektir. Atanin sulbünden (belinden) damla olan sir ana rahmine düserken kan’a dönüsüyor. Cenin dönemi basliyor(ilk alti hafta).

Peygamberin soyu ve bütün semavi dinlerdeki insan soyu camurdan yaratilmisliga inanirlar.

Aleviler ise buna inanmamislardir. Bilim ve ilimi sir ederek binlerce yildir bu izahi siir dilinde ve bütün inanc degerlerinin icerisinde cem ritüellerinde sirlayarak yasatip bugünlere kadar ulastirmislardir.

Aleviler dogumun sirlarini insan anatomisini biliyorlardi. Bu bilgilere tarihte bircok modern labaraturlardan yoksun bir sekilde iken ulasmis, incelemis, kendilerinden once yasayan uygarliklarin birikimlerini kendileri ile bütünlestirerek günümüze kadar ulastirmayi basarmislardir.Alevilik bütün semavi dinlerden once var olan bir gecmise sahiptir.

Bütün bunlari ,deyislerin , hikayelerin, cemin, semahin, sazin, sözün icerisine inanc ögeleri ile bütünlestirip günümüze kadar ulastirmislardir.

“Ellerin kabesi var benim kabem insandir” diyenler, insanin hem icini, hem disini cok güzel cözmüslerdir.

Bu durumu devlet ve onun uzantisi olan diyanet tasavvuf olarak nitelendiriyormus. Camurdan yaradilmis olanlarin inanci inanc oluyor´da asil etten kemikten yaradilan gercek insanlarinki ise camurdan yaradilmislarin tasavvufu oluyor. Cok komik…

Binlerce yillik bir birikimi olan alevilik bütün dinlerin Sah’idir.

Hic kimsenin gücü aleviligi ne yok saymaya nede, su veya bu dine baglamaya yetmez.
Aleviler inanclarini bilimle bütünlestirerek sadece elle tutulan gözle görülen bilimle isbati gerceklestirilebilen, degerlere inanarak yasamis ve yasatmistir. Bu yasayisin merkezinde de insan oturmaktadir.

Cemlerde “Bakara suresini”(Arapcasi inek suresi, musa’nin kavminin inege taptigi anlatilir 285 cümleden olusur Kaynak kitap, Arif Tekin) okuyan dedeler, cemin icerigini bosaltabilme ugrasi verenler, dedeler surasi düzenleyenler, lütfen kaldirin baslarinizi yukariya, „ilimle gidilmeyen yolun sonu karanliktir“ diyenlerin bir bildigi varmiski bu sözleri söylemisler.

Bütün bu izahlar bizlere aleviligin nerde durdugunu cok iyi anlatmaktadir.

Alevilik islam la cok ince bir bagla hafiften baglidir gibi sözler sarf edenler Ünsal Öztürk’ ün bu güzel arastirmasini “ Damlanin icindeki gercek” okumak zorundadirlar.
Eger aleviligi baglayacak bir yer ariyorlarsa o baglanacak yer göbek bagidir.

Bizlerin baglanabilecegi tek yer, anamizla bizim aramizdaki göbek bagidir.

Onu da dogarken kestik.

Ondan gayri bizim göbegimizi baska hic bir yere baglamak mümkün degildir.

Gayridir her milletten bu bizim milletimiz
Hic dinde bulunamadi din ü diyanetimiz

Bu din ü diyanet te yetmis iki millette
Bu dünya ol ahrette ayridir ayatimiz
(Yunus Emre)

Unutttum din diyanet kalkti benden
Bune mezheptürür dinden iceri
(Yunus Emre)

Dervis adin edindim
Dervis donun donandim
Yola baktim utandim
Her isim yanlis benim.

Yunus sirlara erdikten sonra yukaridaki sözleri söylemistir.Cünkü sirri hakikat kapisina gecen yunus o güne kadarki bildiklerinden utanmaktadir. Yol bildigi gibi degildir.o güne kadarki bildikleri dogru bilgiler degildir.

Aleviler 72 firkaya ayni gözle bakarlar cünkü hepsi camurdan, balciktan yaradilmisliga inanirlar. Oysaki aleviler 73. firkadir. Güruhu Naci soyundandir. Aleviler doguma dogusa inanirlar.

Kah beni ataya ogul eyledi
Kah atayi bana ogul eyledi

Velhasil basinizi ne agritayim

Nice kere ata belinden ana rahmine,
Ana rahminden de dünyaya geldim. (Nesimi)

H. Yergezen

Alevilik Haberleri

Kerbela: Gerçek mi mitoloji mi?
Metin Karataş: 'Alevilerin ibadethanesi dört duvar arası değildir!'
Aleviliğin İnanç ve Kültür Kaynakları
ALEVİLİĞE KABUL TÖRENİ
Ehlibeyt ve Aleviliği Şii motiflerle savunmak