ALEVİ açılımı adı altında Geçmişte olduğu gibi. günümüzde de zaman zaman hükümetler demagoji yaparak ortaya çıkıyorlar. Her seçim arifesinde Alevi sorununu her hükümet kendisinin çözeceğini söyleyerek ortaya cikiyor Ve hoş görünmeye çalışıyorlar otoriter ve mezhepci olan bu hükümet Alevi sorununu çözmek şöyle dursun Alevileri kendilerince sorumluluğa davet ediyorlar neymiş Aliyi sevmek Alevilikse bizde Aleviyiz. diyerekten Alevilere caminin yolunu gösteriyorlar.
Devlet Alevilerin ibadet yerini tanımlamaya haki yoktur inançlar topluma aittir. Alevilerin camiye gittiğini varsayalım. İbadetlerini kadın erkek can cana cemal Cemale icra ediyorlar buna razı olabilirlermi? Çağların değişmesi ile kendini değiştiren ve geliştiren bir alevilik kabul görülmek istenmiyor özünde kopuk kaynağından uzak bir alevilik kabul görülüyor. Buda bir imha politikasidir. devlet demokratik olacaksa diyanet işleri bakanlığının kaldırılması lazim. Erkek egemenliğine dayalı, kadini ötekileştiren Bir zihniyetin tahammülü söz konusu olabilirmi? Olamaz. Aleviler neye inaniyorsa ve nereyi ibadet yeri olarak görüyorsa devlet onu kabul etmeli ve saygı duymalidir. inananların özgürce ibadet etme olanağını sağlamasi gerekir. Hiç birşekilde bir inancı ötekileştirme hor görme müdahale etme gibi yanlışa düşmemelidiŕ.
Alevi yol erkanı islami anlayıştan tamamen farklıdır. üreten, düşünen, soran, Sogulayan, ayirt edebilen, anlayışıyla yaratıcılık ve farkındalık yaratan evrensel ve felsefi bir kültürün ürünüdür. Alevilik semavi dinler gibi Allah. kitap, kuran,peygamber, hayır, şer ,cennet hurileri, cenem ateşi pazarlayan,cezalandıran, ödülendiren, örten, öteliyen, çarsaflayan, sariklayan, kadinla erkeğin yanana oturmasini, günahlayan Tanrı ve din anlayışı yoktur.
İslam ortak paydasinda hizmet vardır. anlayisi İslam olmayanlara islami dayatma anlayışıdır.
Alevi inancının dili, yaşantısı, söylemi, deyişleri, ifade edilen felsefe, çağa ve zamana açik olma anlayışı Aleviliğin kimliğidir. Yoludur bu yol cümleden uludur. Bu kimliğe saygılı olmak devletin görevidir. Alevilerin tahrih boyunca sistemlere muhalif olmaları onların dayatmalarinin ve asimile etmeye çalışmalarının bir sonucudur. Özgürlük yaşama haklarının elerinde alınıp gasp etmeye yozlastirmaya çalışmalarının sonucudur. Bütün bu zorluklara karşı Alvilik bedeler ödesede dimdik ayakta kalmayı başarmış ve geleceğe ışık tutarak çoğalarak yoluna devamedecektir.
ASK ILE
SEYİD AKYOL DEDE DERVİŞ BEYAZ (GEVR) OCAĞI